Piéce inconnue

Ad: This forum contains affiliate links to products on Amazon and eBay. More information in Terms and rules

frenchie

Recruit
2
1
May 13, 2009
Bonsoir à tous et toutes.
Bonsoir,j'aurais besoin de votre aide pour m'aider à identifier cette piéce que je suppose allemande.Retrouvée il y a trés longtemps en bord de seine.Elle est en aluminium,et assez légère.La couleur est vert foncé par endroit.Cette piéce est datée 1937.
La présence des deux patins me fait penser à un système de freinage?
Merci pour votre aide.
Bon dimanche.
Laurent.

Attachments

• dscf7515.jpg
    dscf7515.jpg
    90.8 KB · Views: 20
  • dscf7516.jpg
    dscf7516.jpg
    84.2 KB · Views: 17
  • dscf7517.jpg
    dscf7517.jpg
    112.6 KB · Views: 22
Bonsoir,j'aurais besoin de votre aide pour m'aider à identifier cette piéce que je suppose allemande.Retrouvée il y a trés longtemps en bord de seine.Elle est en aluminium,et assez légère.La couleur est vert foncé par endroit.Cette piéce est datée 1937.
Merci pour votre aide.
Bon dimanche.
Laurent.

Please edit the post using the English.

Translation via Google:

Good evening everyone.Good evening, I need your help to identify this part, which I assume is German. Found a long time ago on the banks of the Seine. It's made of aluminum and quite light. The color is dark green in places. This part is dated 1937.The presence of the two pads makes me think it's a braking system?Thank you for your help.Have a good Sunday.Laurent.

If it is an aircraft related part then 1937 would almost certainly be a part number, not a date. The presence of the inspection stamp above the part number shows it was from something that had a quality control (QA) or quality assurance (QC) program involved in its manufacture.

Are there any other part number or inspection stamps as those may provide further information.

I would try and clean up the inspection stamp and get a good photo of that as someone may get some clues from that.

Bonsoir à tous et toutes. Bonsoir,j'aurais besoin de votre aide pour m'aider à identifier cette piéce que je suppose allemande.Retrouvée il y a trés longtemps en bord de seine.Elle est en aluminium,et assez légère.La couleur est vert foncé par endroit.Cette piéce est datée 1937. La présence des deux patins me fait penser à un système de freinage? Merci pour votre aide. Bon dimanche. Laurent.
Merci pour votre aide.
Bon dimanche.
Laurent.
Looks like a foot operated elevation control from a power operated turret.

Users who are viewing this thread

Back