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- #121
The following passage from Flugbericht Fw190 410230 V 34 Nr.1 should be kept in mind when discussing Fw 190 flight test figures from Focke-Wulf Flugzeugbau:
Ergebnis zu 1) Erstmalig ist im Kurvenblatt 1) die über der Meßstrecke ermittelte Staudruck eichung unter Berücksichtigung der Kompressibilität der Luft aufgetragen. In Zukunft werden alle mit den BMW 801 F und Jumo 312 Triebwerken ermittelten Geschwindigkeitsleistungen mit Berücksichtigung der Kompressibilität bekanntgegeben. Bei den Flugzeugen mit 801 D Motoren entfällt diese Umrechnung auch weiterhin, um die Vergleichsmöglichkeiten mit früher ermittelten Werten zu erleichtern.
That said, the comparison discussed in the report on Fw 190 528 is very interesting and worthy of note.
Thanks for the feedback, Mike.
Looking at the Fw 190A-5 chart that shows some 15 km/h of difference between the speed values that are corrected for compressibility and not corrected (for 7 km and 645 km/h true corrected), that should put the speed of the Fw 190 Wk.Nr.528 somewhere around 675+ km/h? Indeed the Fw 190D was to do 685 km/h, and it would take a good leap of faith to believe the #528 will be beating that - it was lighter, but not more streamlined than the D-9.
The 190A-6 was to gain 15 km/h at 7 km when external intakes ('Ansaughutzen 'Aussen'' vs. 'Ansaughutzen 'innen'') were installed; the price was increased drag that lowered the speed under the rated height: