Ludziska spod biao-czerwonej szachownicy.

Ad: This forum contains affiliate links to products on Amazon and eBay. More information in Terms and rules

I parę fotek ze wstępnego malowania...kilka innych znajdziesz w Model kit Reviews/ What's on the Workbench.
 

Attachments

  • Dscn3195.jpg
    Dscn3195.jpg
    93.7 KB · Views: 59
  • Dscn3200.jpg
    Dscn3200.jpg
    90.5 KB · Views: 67
  • Dscn3227.jpg
    Dscn3227.jpg
    102.1 KB · Views: 57
  • Dscn3247.jpg
    Dscn3247.jpg
    108.3 KB · Views: 64
Romek, jak tam ten termometr ? Nam temperatury trochę się uspokoiły (22-26C) ale wilgotniść powietrza jest taka, że czuje się jakby było 10 stopni więcej.

W robocie termometr odmówił współpracy, teraz w domu mam 36 Celcjuszy:twisted:. Na spacer z psami do lasu idę o 6 rano i po 9 wieczorem, w dzień jest jak w mikroweli.
 
Całe szczęście, że nie działałeś za czasów Adolfa... wtedy poprawki w mietku były szczególnie mile widziane...:)

Willy M. nie lubił konkurencji:lol:.
Miał dobrze usytuowanych parteigenosse, którzy przy pomocy chłopaków wujka Mullera wybiliby z głowy poprawianie wyrobów nieomylnego mistrza.
 
Willy M. nie lubił konkurencji:lol:.
Miał dobrze usytuowanych parteigenosse, którzy przy pomocy chłopaków wujka Mullera wybiliby z głowy poprawianie wyrobów nieomylnego mistrza.
Kurt Tank i tak go pobił. Na szczęście za późno. Chociaż wtedy W.M. przechodził już raczej na odrzutowce.
Z mojego podwórka.
Temperatury spadły chwilowo, ale turecka łaźnia trwa.
FW190A5 już w malowaniu, boję się mottlingu.
W międzyczasie sklepnąłem stary zestaw Airfix-u FW190D9
IMG_0230.JPG


IMG_0233.JPG

jako przygotowanie zestawu Hasegawy. Pomijając bogactwo braku szczegółów u Airfixa a ujętych przez skośnookich, model ma znaczne wygięcie kadłuba (patrząc od frontu w lewo). Ale podobają mi się linie tego samolotu, ma w sobie coś z morskiego jaszczura sprzed 150 mln. lat.
Teraz pytanie, jak zrobić tę cholerną antenę w FW. A5 już ma owiewkę zainstalowaną, ale dora jeszcze nie.
Ciao.
 
O rany, Wojtek ty to jesteś twardziel:D
Takiego rzęcha robisz. Zagłówek to jakieś nieporozumienie. A wnęki podwozia są pełne, co?
 
Rzech to jest ale o dziwo komory podwozia sa pelne, sort of. Jutro klikne fote. Poza tym, jak sie oczyles jezdzic dali Ci od razu mercedesa ? Jak sp..prze to nie bede plakal. ten zaglowek mozna jeszcze poprawic (podciac troche). Moze ten model zrobic tak ?
DORA.jpg

dora2.jpg

O komory kol
dora3.jpg

Tylko, jak njlepiej z ta antena ?
 
A jesli chodzi o rzechy, to mam ich wiecej. A propos, tego P51 Tamiyi to nie bylo w sklepie, natomiast w stosie pudelek wygrzebalem spita Mk1 Tamiyi. Czy Tamiya robila jakies sowieckie samoloty (modele !!!)? Mam jej model jakiegos japonskiego samolotu ktorego wszystko razem zrobiono tylko sztuk 2, i doczekal sie pieknego modelu. Uff...
Ciao
 
Spit Mk.I Tamiya możesz brać w ciemno.
Co do Dory to właśnie nie powinna mieć pełnych wnęk podwozia. Przez te "dziury" było widać silnik no i działka. Model z linku przez Ciebie podanym zrobiony jest powiedzmy poprawnie, jest próba wheateringu trochę niekonsekwentna w wykonaniu(koła ubłocone, a na dolnych powierzchniach skrzydeł ani śladu błota, ślady zabrudzeń wzdłuż skrzydeł, a nie zgodnie z opływem powietrza ), ale na czymś trzeba się uczyć, a merytorycznie ....... no cóż. Poza tym działka można zrobić z igły od strzykawki, klapki chłodzenia silnika też do poprawki, podwozie jakieś takie krzywe, wyloty łusek na dolnej pow. skrzydeł też można wyciąć. Kolejna niekonsekwencja to brak śladów zamalowania krzyży na dolnej pow. skrzydeł(na kadłubie i na górnej pow. skrzydeł są). Dobra dalej już nie będę się pastwił:lol:
 
Czołem, czołem ! Miałem miły weekend, pogoda sie znowu zdeczko poprawiła, pojechaliśmy na plażę nad jezioro. Dmuchało tak, że parasola nie szło otworzyć, ale za to fala była na 1.5m i woda ciepła po miesiącu żaru. Przez trzy godziny siedziałem w wodzie. Uff.
Dora: przez dziurawe luki podwozia ruzumiem totalny brak czegokolwiek, jak w tym moim jaku. To już cud, że model za $6.50 ma taki element. Perforację da się łatwo zrobić. Klapki chłodnicy podpiłowałem ile sie dało, dziury wylotu łusek w moim egzemplażu są na wylot. Ten gościo musiał je zalepić.Dlugie igły na dzialka też juz mam i dziury sa wywiercone (jakiego winny być koloru ?)(lufy działek ?)
Te same jaja będą z zestawem Hasegawy już widzę. Zadnego weatheringu robić nie będę.
Inny link:
Fw190D in 1/72
Ten sam zestaw, inne wykonanie. Tylko powiedz mi jak z tą anteną, z czego i jak to po kolei.
 
Lufy działek to gunmetal, ale czarne też mogą być. Antena to trochę trudniejsza sprawa. Przerabiałem różne żyłki, druty, nitki z rajstop, włosy. Najlepszym rozwiązaniem jest to finewaterline
 
Całe szczęście, że nie działałeś za czasów Adolfa... wtedy poprawki w mietku były szczególnie mile widziane...:)
Hej ! Sprawdźcie to ( a może już znacie):
JG26 "The Abbeville Boys" Luftwaffe Fighter Unit in WWII
W polowie artykułu jest sekcja zatytułowana:
Improving the Bf 109
Ciekawe, że gościo, mimo że Amerykanin używa skrótu a/c na aircraft. W całej Ameryce a/c znane jest jako "air condition". (?)
Ciao.
 
Czy jest to praca w ramach czynu społecznego ?

Witam Panów,

Nie Wojtku, to nie jest czyn społeczny ale jest to płatna głupota. Właśnie skończyłem.Co myślicie?
 

Attachments

  • Dscn3340.jpg
    Dscn3340.jpg
    108.4 KB · Views: 53
  • Dscn3346.jpg
    Dscn3346.jpg
    102.6 KB · Views: 59
Bardzo ładna 109-tka. Czy to połyskiwanie widoczne na pierwszym zdjęciu to z powodu, że jeszcze farba dobrze nie wyschła czy po prostu tak się światło odbiło?

I jeszcze raz dzięki za radę. Od wczoraj mam kompresor i aerograf, zrobiłem dopiero tylko kilka testów ale maluje świetnie.

I jeszcze pytanie odnośnie farb do aerografu, jest coś czego trzeba się szczególnie wystrzegać? A może są jakieś farby warte polecenia?
 
Cześć,

Nie ma za co.Cieszę się że pomogłem.

Co do połyskiwania to świerzy lakier tak jeszcze błyszczy .Wykończenie jest półmatowe a nie matowe. W zasadzie powinienem go natrysnąć jeszcze raz półmatem albo matem ale zabrakło czasu i musiałem go dostarczyć właścicielowi.A w dodatku mam problem z kompresorem.Przez te upały zbuntował się i nie chce dmuchać porządnie.

Co do farb..to nie ma jakichś specialnych problemów.Na pewno należy unikać starych farb lub zanieczyszczonych. Do malowania pygotowuj farbę w ilości trochę iększej niż potrzeba. Rozrabiaj ją w osobnym naczyniu tak aby można było dolać kiedy się skończy w aerografie.Uniknie się tak dwóch różnych odcieni.

Nie kładź następnaj warfstwy farby na zasychającą już warstwę bo będzie kaszka na powierzchnie modelu.( dotyczy to zwłaszcza Humbroli ) Zasadą jest kładiemy następną warstwę na całkowicie suchą poprzednią.

Nie śpiesz się.


Farby godne polecenia.....akryle Vallejo Air. A tak że podkłady Gunze i Flat Tamiya Base.
 
No no Wojtek, ładny kawałek mietka.:D
Naprawdę fajny model Ci wyszedł z tego bardzo średniej jakości zestawu. Zrób trochę zbliżeń detali, bo do Wałcza nie chcę mi się jechać.
Z tym matem to się nie spiesz. Samoloty experten były nawet polerowane przez mechaników, aby wycisnąć kilka km/h więcej.
Mój kompresor też fiksuje, czekam jak pogoda się uspokoi, to wracam też do warsztatu.
A po za tym współczuję "ciśnienia" roboty na zamówienie. Znam to z autopsji.:lol:
 

Users who are viewing this thread

Back