Clay_Allison
Staff Sergeant
- 1,154
- Dec 24, 2008
Well, I guess you could re-engine to the Wright R-2600.Hello
A Mikulin 35A, are you shure?
But it was so big and heavy: weight 830 kg, instead of about 600 for the Klimov, the Merlin and DB-601 Engines…for 2840 inch²!!!
Mikulin AM-35 - Wikipedia, the free encyclopedia
Its specific power is 25.8 (29 for take off.) hp/ lit and power to weight ratio 1.445 (1.62 hp/kg)
For the Klimov 105PA those indicators are 31.5 hp/l and 1.8 (1.9) hp/kg
About 42.5 and 1.95 for the V-1710F-20R Allison.
Personally, I would rather follow TsAGI devices
Ôîðóì ñàéòà www.airforce.ru: Ñòàòüÿ
« В марте 1944 г. в ОКБ-155 был проработан вариант истребителя МиГ-3 с мотором Пратт-Уитни R-2800-63 и турбокомпрессором Дженерал Электрик С-23, которые устанавливались на американском истребителе Рипаблик Р-47D-10RE "Тандерболт". За основу проекта был принят истребитель МиГ-9Е (И-211). При расчетной мощности 2250 л.с. (с учетом скоростного наддува) самолет должен был иметь максимальную скорость 740 км/ч на высоте 10000 м и практический потолок 14500 м. Полетная масса должна была составить 3800 кг. 8 апреля 1944 г. материалы были представлены на рассмотрение в НКАП, однако дальше теоретических разработок "дело не пошло »
With google translator it's making something like this : "The design bureau 155 made (designed) a MiG-3 version with a PW R-2800-63 engine with supercharger GE C-23 that were taken from a Republic P-47 D-10 RE « Thunderbolt ».
The basic airframe was from the MiG-9 E (I-211) experimental fighter. At calculated power of 2250 hp (with dynamic blow) the plane should fly at 740 km/h at 10000m with a service ceiling of 14500m.
The TO weight should be 3800 kg. In april 1944 all documents were send to NKAP to validate the project, but this affair wait no further than theoretical studies".
From the La-5FN datasheet, I extrapolated (roughly) MiG-9E performance:
Мотор М-82ФН Райт Пратт-Уитни
R-2600 2800
Вес сухого мотора 850 900 1030
Мидель мотора 1,25 1,50 1,40
Мощность на 2-й
границе высотности 1450 1450 1500
Расчетная высота
(с учетом скорост.
наддува) 6100 4800 7800
..........................................
Мощность у земли
Макс. Скорость
на расч. Высоте 650 620 685
670 km/ at 6100m and 1450 hp with an M-82FN should give 640 km/ at 4800m (1450hp at rated altitude) with a Wright R-2600 and 705km/h at 7800 with a PW R-2800 (1500 at RA) engines.
Not so bad.
Altea