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There is always some misinformation about the exact idea of the Hyde Park Declaration. Who's giving whom defense articles and how is the "lend-lease" involved. To express it with less words I'll quote the original text:Le prêt-bail est une loi adoptée par le Congrès des États-Unis, le 11 mars 1941, qui prévoit la livraison du matériel de guerre américain à l'Angleterre et à ses alliés à charge de paiement théoriquement différé. La participation du Canada dans la DEUXIÈME GUERRE MONDIALE entraîne une grave détérioration de sa BALANCE DES PAIEMENTS vis-à-vis des États-Unis, et la Loi du prêt-bail menace de détourner toutes les commandes de guerres britanniques du Canada vers les États- Unis.
Pour éviter une crise, le premier ministre Mackenzie King et le président FD Roosevelt conviennent, le 20 avril, dans la Déclaration de Hyde Park (du nom de la résidence présidentielle où se tient la rencontre), de l'achats par les États-Unis de matériel de guerre au Canada. La Loi du prêt-bail inclut les pièces de fabrication américaine du matériel de guerre produit au Canada pour l'Angleterre. Cet arrangement allège le déficit commercial du Canada et lui permet de mieux répondre aux commandes de la Grande-Bretagne, tout en garantissant le financement. Le prêt-bail, qui prend fin en août 1945, aide à l'effort de guerre de l'Angleterre, de l'URSS et des autres puissances alliées. Le Canada n'en bénéficie qu'indirectement.
The modeler of the "Soviet Corsair" added the following note to his model: (check the full build here).Just too much time spent on reading the WarThunder and DeviantArt sites.
The original modeler of the "Soviet Corsair" is the famous whifer Dizzyfugu. He always adds the following note to his models:
Nothing you see here is real, even though the conversion or the presented background story might be based on historical facts. BEWARE!
I hope that's enough for Henry-63, n'est-ce pas?
Cheers!
Le prêt-bail est une loi adoptée par le Congrès des États-Unis, le 11 mars 1941, qui prévoit la livraison du matériel de guerre américain à l'Angleterre et à ses alliés à charge de paiement théoriquement différé. La participation du Canada dans la DEUXIÈME GUERRE MONDIALE entraîne une grave détérioration de sa BALANCE DES PAIEMENTS vis-à-vis des États-Unis, et la Loi du prêt-bail menace de détourner toutes les commandes de guerres britanniques du Canada vers les États- Unis.
Pour éviter une crise, le premier ministre Mackenzie King et le président FD Roosevelt conviennent, le 20 avril, dans la Déclaration de Hyde Park (du nom de la résidence présidentielle où se tient la rencontre), de l'achats par les États-Unis de matériel de guerre au Canada. La Loi du prêt-bail inclut les pièces de fabrication américaine du matériel de guerre produit au Canada pour l'Angleterre. Cet arrangement allège le déficit commercial du Canada et lui permet de mieux répondre aux commandes de la Grande-Bretagne, tout en garantissant le financement. Le prêt-bail, qui prend fin en août 1945, aide à l'effort de guerre de l'Angleterre, de l'URSS et des autres puissances alliées. Le Canada n'en bénéficie qu'indirectement.
I believe there was an attempt to acquire one complete airframe (less engine) and place it in the front of a Jewish Delicatessen located in Canarsie.Oh man, what waste. Air boats are cool and all that but still, if only few of those had made it to a museum.
55 kills is a lot for the Soviet Union. The top USSR aces seem to have flown La-5s and Bell P-39s.Does anyone know anything about the US giving Russia any F4U Corsairs during World War 2?
The reason I ask - A person claimed to have met a Hero of the Soviet Union who flew a Corsair with 55 kills.
I was skeptical and said, "I"m not sure about this..."
Any help, knowledge, or comments are appreciated.
Thanks in advance!
55 kill Soviet flying an F4U? Total BS - now my last 2 posts, take them to the bank!55 kills is a lot for the Soviet Union. The top USSR aces seem to have flown La-5s and Bell P-39s.
I searched Google for Soviet air aces.
I understand the Soviets received at least one P-47, but this aircraft methodically violated every single rule of Soviet air tactics and strategy.
The one by the Kings Plaza Mall? It's GREAT!I believe there was an attempt to acquire one complete airframe (less engine) and place it in the front of a Jewish Delicatessen located in Canarsie.
They did not have F4Us. I said La-5s and P-39s.55 kill Soviet flying an F4U? Total BS - now my last 2 posts, take them to the bank!
Ivan Kozhedub - 6455 kills is a lot for the Soviet Union.
55 kill Soviet flying an F4U? Total BS - now my last 2 posts, take them to the bank!
Now seriously, Soviet P-47s? They received about 200 of them.
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Great catch my friend!As memo serves the P-47s in the second pic aren't of the soviet VVS. These belonged to the 86th FG and took part in a movie titled "Berlin Airlift" as the Russian fighters. The film was made in 1949, IIRC.
I said that 55 kills was a lot for the Soviet Union. I am not saying it did not happen.Ivan Kozhedub - 64
Grigory Rechkalov - 61
Nicholai Gulaev - 55
Kirill Yevstigneev - 53
Dmitri Glinka - 50
Alexander Pokyrishkin - 45
These are the top Soviet aces out of 131 who score more than 10 kills.
So about that bit of "55 kills is a lot"...
I was waiting for one of Clave's pieces to show up here!
Needs a slogan on the side. Great picture!